Péče mobilního hospice je pacientovi poskytována na základě smlouvy. Během první návštěvy hospicového týmu je pacient vyšetřen lékařem, který na základě daných kritérií rozhodne o jeho přijetí. Poté je uzavřena smlouva, nejlépe za přítomnosti dalších pečujících osob. Aktuálně poskytujeme péči ve dvou modelech – plně hrazeném a částečně hrazeném – které mají vliv na finanční spoluúčast pacienta.
- za průvodní vyšetření pacienta před přijetím do péče nejsou účtovány žádné poplatky
- v plně hrazeném modelu je veškerá péče mobilního hospice hrazena pojišťovnami a pro pacienta je zdarma
- v částečně hrazeném modelu jsou pacientovi účtovány doplatky za léky a zároveň hradí pohotovostní poplatek 100 Kč za den péče
Rozsah ani kvalita péče nejsou ovlivněny tím, v jak hrazeném modelu se pacient nachází.
Hlavní rozdíl mezi oběma modely spočívá v tom, že při plně hrazeném režimu přebírá veškerou lékařskou péči o pacienta tým mobilního hospice. To znamená, že pacient nadále nemůže navštěvovat svého praktického lékaře, ani jiné lékaře-specialisty. V částečně hrazeném modelu se tato podmínka nenachází.
Podmínky poskytování péče budou probrány a vysvětleny pacientovi i pečujícím ještě před uzavřením smlouvy s ohledem na pacientovy požadavky a situaci.
Součástí mobilní hospicové péče je i poskytování sociálního poradenství. Tato služba je poskytována bezplatně.
Pacienti Mobilního hospice Anežky České mohou také využít služeb půjčovny zdravotnických pomůcek dle platného ceníku.
Facebookový rozcestník
Nebo přímo bankovním převodem
Číslo účtu:
8282670227/0100
Variabilní symbol pro podporu lůžkového hospice:
5001
Variabilní symbol pro podporu mobilního hospice: