Péče mobilního hospice je pacientovi poskytována na základě smlouvy. Během první návštěvy hospicového týmu je pacient vyšetřen lékařem, který na základě daných kritérií rozhodne o jeho přijetí. Poté je uzavřena smlouva, nejlépe za přítomnosti dalších pečujících osob. Aktuálně poskytujeme péči ve dvou modelech – plně hrazeném a částečně hrazeném – které mají vliv na finanční spoluúčast pacienta.
- za průvodní vyšetření pacienta před přijetím do péče nejsou účtovány žádné poplatky
- v plně hrazeném modelu je veškerá péče mobilního hospice hrazena pojišťovnami a pro pacienta je zdarma
- v částečně hrazeném modelu jsou pacientovi účtovány doplatky za léky a zároveň hradí pohotovostní poplatek 100 Kč za den péče
Rozsah ani kvalita péče nejsou ovlivněny tím, v jak hrazeném modelu se pacient nachází.
Hlavní rozdíl mezi oběma modely spočívá v tom, že při plně hrazeném režimu přebírá veškerou lékařskou péči o pacienta tým mobilního hospice. To znamená, že pacient nadále nemůže navštěvovat svého praktického lékaře, ani jiné lékaře-specialisty. V částečně hrazeném modelu se tato podmínka nenachází.
Podmínky poskytování péče budou probrány a vysvětleny pacientovi i pečujícím ještě před uzavřením smlouvy s ohledem na pacientovy požadavky a situaci.
Součástí mobilní hospicové péče je i poskytování sociálního poradenství. Tato služba je poskytována bezplatně.
Pacienti Mobilního hospice Anežky České mohou také využít služeb půjčovny zdravotnických pomůcek dle platného ceníku.